Tuesday, August 20, 2019

Death Investigation Ruled Homicide; Metropolitan Police Now Handling Investigation

*****Spanish Translation Follows*****

Prince George’s County Police Homicide Detectives have determined a body that was discovered in the unincorporated area of Bowie on Saturday morning is the victim of a homicide. Detectives have also learned that the victim was killed in the District Of Columbia so the Metropolitan Police Department has taken over the investigation.


On August 17th, at approximately 6:15 am, a brushfire was reported in the 3100 block of Mill Branch Road. The victim was discovered in the brush once the flames were extinguished. The victim was severely burned. 


An autopsy conducted on August 18th revealed the victim, an adult female, was suffering from multiple injuries to the body. The manner of death was ruled a homicide.


Through the course of their investigation, detectives determined the woman was killed within the city limits of Washington DC. This is now a Metropolitan Police investigation.


All media inquiries will be handled by MPDC.

*****Spanish Translation Follows*****

Detectives de la Unidad de Homicidio de la Policía del Condado de Prince George determinaron que un cadáver descubierto el sábado en un área no-incorporada de Bowie había sido víctima de homicidio. Los detectives también determinaron que la víctima fue asesinada en el Distrito de Columbia, por lo que el Departamento de la Policía Metropolitana se ha hecho cargo de la investigación.

El 17 de agosto, a eso de las 6:15 am, se reportó fuego en unos arbustos alrededor de la cuadra 3100 de la Mill Branch Road. Descubrieron el cadáver de la víctima al extinguir el fuego. El cadáver de la víctima estaba severamente quemado.

Una autopsia llevada a cabo el 18 de agosto determinó que la víctima, una mujer adulta, sufrió múltiples heridas a lo largo del cuerpo. Se determinó que la muerte se trataba de un homicidio.

Durante el curso de la investigación, los detectives determinaron que la mujer fue asesinada dentro de los límites de la ciudad de Washington DC. El caso ahora se trata de una investigación de la Policía Metropolitana.


Preguntas e interrogantes que tengan los medios de comunicación serán atendidas por la Policía Metropolitana del Distrito de Columbia, o MPDC por sus siglas en inglés.

No comments:

Blog Archive