Tuesday, June 7, 2022

PGPD Arrests & Charges Student for Bringing Gun to School

The Prince George’s County Police Department arrested and charged a student at Gwynn Park High School in Brandywine for bringing a loaded gun onto school property. The 17-year-old student is charged as an adult.  

On June 6, 2022, at approximately 10:00 am, a staff member located the gun in the nurse’s office bathroom shortly after the student exited the bathroom. School officials notified the School Resource Officer who recovered the weapon. Marijuana was also recovered from the arrested student’s bookbag.

He is charged with possession of a handgun on school property, possession of a handgun by a minor, handgun on person and a drug-related charge.


*****Spanish Translation Follows*****

PGPD Arresta y Somete Cargos Contra Estudiante por Llevar un Arma a la Escuela

El Departamento de la Policía del Condado de Prince George’s arrestó y acusó a un estudiante de Gwynn Park High School en Brandywine por llevar una pistola cargada al plantel escolar. El estudiante de 17 años está siendo acusado en calidad de adulto.

El 6 de junio de 2022, a eso de las 10:00 am, un miembro del personal de la escuela halló el arma en el baño de la oficina de enfermería poco después que el estudiante saliera del mismo. Los oficiales de la escuela le notificaron al Oficial Escolar adscrito al plantel quien recuperó la pistola. Además de esto encontraron marijuana dentro de la mochila del estudiante.

El estudiante enfrenta cargos por posesión de un arma de fuego dentro de un plantel escolar, posesión de un arma por un menor, posesión ilegal de un arma de fuego y un cargo por posesión de drogas.

No comments:

Blog Archive