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Text Scam Example #1 |
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Text Scam Example #2
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Text Scam Example #3 |
--- Spanish Translation is Below ---
The Financial Crimes Unit (FCU) is issuing a warning about a bank text scam that is impacting county residents in increasing numbers. This scam begins with a concerning text message from the victim’s bank which appears legitimate. Just last week, FCU received three reports of this scam costing those victims a combined $95,000.
In the majority of the reported cases, the victim receives a text message on their cell phone that appears to come from the victim’s bank. The text indicates there’s been potential fraud related to the victim’s account and urges the victim to call the bank with a provided phone number. When the victim calls that number, they speak to a person who often has additional information specific to the victim’s bank account, to include a list of recent transactions. Once the victim believes the phone call is authentic, the victim is advised to secure their money by withdrawing it and depositing the money into a crypto atm or traditional atm or by purchasing gift cards. The scammer then steals the deposited money or the numbers on the back of the gift cards.
Investigators are working to determine how the scammers are choosing their victims and how the criminals are accessing the victim’s sensitive banking information.
The Financial Crimes Unit urges all residents who receive a text or who speak to an individual urging them to move their money to immediately hang up. Residents are advised to call your bank directly with the phone number that’s listed on the back of your bank card or go to the bank in person.
Anyone who believes they too have been victimized by a scammer or has information about a scam to call the PGPD Financial Crimes Unit at 301-516-1464.
Anyone with information who wants to contact Crime Solvers may call 1-866-411-TIPS (8477), or go online at www.pgcrimesolvers.com, or use the “P3 Tips” mobile app (search “P3 Tips” in the Apple Store or Google Play to download the app onto your mobile device.) You can remain anonymous.
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--- Spanish Translation is Below ---
PGPD Emita Advertencia Sobre Estafas de Mensaje de Texto
a Unidad de Delitos Financieros (FCU) emite una advertencia sobre una estafa bancaria por mensaje de texto que afecta cada vez más a los residentes del condado. Esta estafa comienza con un mensaje de texto preocupante del banco de la víctima, que parece legítimo. La semana pasada, la FCU recibió tres denuncias de esta estafa, con un costo total de $95,000 para las víctimas.
En la mayoría de los casos denunciados, la víctima recibe un mensaje de texto en su celular que parece provenir de su banco. El mensaje indica un posible fraude relacionado con su cuenta y la insta a llamar al banco con un número de teléfono proporcionado. Al llamar, habla con una persona que suele tener información adicional sobre su cuenta bancaria, incluyendo una lista de transacciones recientes. Una vez que la víctima cree que la llamada es auténtica, se le aconseja que retire su dinero y lo deposite en un cajero automático de criptomonedas o tradicional, o que compre tarjetas de regalo. El estafador luego roba el dinero depositado o los números del reverso de las tarjetas de regalo.
Los investigadores están trabajando para determinar cómo los estafadores eligen a sus víctimas y cómo acceden a su información bancaria confidencial.
La Unidad de Delitos Financieros insta a todos los residentes que reciban un mensaje de texto o hablen con alguien que les inste a transferir su dinero a que cuelguen el teléfono inmediatamente. Se recomienda a los residentes llamar directamente a su banco al número de teléfono que aparece en el reverso de su tarjeta bancaria o acudir personalmente al banco.
Cualquier persona que crea que también ha sido víctima de un estafador o tenga información sobre una estafa, debe llamar a la Unidad de Delitos Financieros del PGPD al 301-516-1464.
Cualquier persona que tenga información y quiera comunicarse con Crime Solvers puede llamar al 1-866-411-TIPS (8477), o visitar www.pgcrimesolvers.com, o usar la aplicación móvil “P3 Tips” (busque “P3 Tips” en Apple Store o Google Play para descargar la aplicación en su dispositivo móvil). Puede permanecer anónimo.